البته تفاوت در قیمتگذاری مصرف کننده نهایی است و نه قیمتهای ارائه شده به فروشندگان و نمایندگان .
برای نمونه قیمت اینترنت سکیوریتی 3 کاربره کسپرسکی در کشورهایی مثل چین و هند برای مصرف کننده نهایی در حدود 10 دلار است .
حالا کسپرسکی خودش با ارائه ضد ویروس رایگان به جمع شرکتهای آنتی ویروس فریبکار پیوسته ..........
ولی آیا کسپرسکی با این روش میتواند از زیر سایه سنگین غولهای آنتی ویروس بیرون آمده و کاربران را به خرید محصولاتش ترغیب کند ؟
مسئله این است که شرکت روسی کاسپرسکی ( کسپرسکی ) هم اکنون نیز برای رقابت با شرکتهای هم سطح خودش مثل بیت دفندر ، آویرا ، تراست پورت ، جی دیتا ، ایست " نود32 " ، پاندا سکیوریتی ، آیکاروس ، ای اسکن ، کوئیک هیل ، پادویش و .... هم مشکلات بسیاری پیش رو دارد .
مشکلات جدی که به دلیل نقص ها و آسیب پذیری های فراوان و رفع نشده یا دیر رفع شده در نرم افزارهای آنتی ویروس کسپرسکی و ضعف در شناسایی تهدیدات پیچیده سایبری و جاسوس افزارها و از طرفی عدم ارائه پشتیبانی مناسب به مشتریان مخصوصآ در زمان بروز مشکلات بحرانی مانند آپدیتهای اشتباه ، برای کاربران و شرکتهای خریدار و مصرف کننده محصولات کسپرسکی ایجاد شده ، به آنها ثابت کرد که باید دقت زیادی در انتخاب محصول امنیتی نموده و فریب تیترهای خبری رسانه ها و وب سایتهای منتشر کننده نتایج تستهای مقایسه ای آنتی ویروسها از جمله AV-TEST ، AV-Comparatives ، Virus Bulliten و TopTenReview و ... را نخورند .
هر چند کسپرسکی تلاش زیادی دارد تا کاربران و مصرف کنندگان ، نرم افزارهای آنتی ویروس این شرکت روسی را در سطح کمپانی های بزرگ و پیشرو امنیتی بدانند و محصولاتش را با غولهای آنتی ویروس مقایسه کنند ، ولی حقیقت این است که بجزء عده معدودی کاربر ناآگاه و آماتور ، کسی حتی حاضر نیست نسخه های تریال و رایگان آنتی ویروسهای این شرکت روسی را نصب کند ، چه برسد به اینکه بابت محصولات این شرکت هزینه هم پرداخت کند .
کسپرسکی در اولین مرحله آنتی ویروس رایگانش را به زبان روسی ارائه نموده .
میتوان حدس زد در خود روسیه هم کاربران تمایلی به خرید و استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی ندارند .
- کلاهبرداری
- فریب کاربران ، مدیران شبکه ، مدیران فناوری شرکتها و سازمانها و سردبیران رسانه های فناوری
- انتشار اخبار و گزارشات نادرست و لابی با رسانه ها ( مخصوصآ در ایران )
- پرداخت رشوه به خبرنگاران و رسانه ها مخصوصآ رسانه های ایرانی
- شایعه پراکنی بر علیه شرکتهای معتبر امنیتی ( مخصوصآ در ایران )
- توزیع لایسنسهای مشکل دار و تقلبی در سطح بازار ( در ایران )
از جمله سوابق فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی است که با هدف رشد در بازار انجام شده ولی نتیجه ای بهتر از :
- قطع ارتباط دهها نماینده
- استعفای دهها کارمند و مدیر
- تعطیلی برخی دفاتر منطقه ای اش .
- مهاجرت مشتریان کسپرسکی به آنتی ویروس های دیگر شرکتها مخصوصآ غولهای امنیتی
برای این شرکت نداشته است .
دیسنا
موسسه نرم افزاری ترسیم رایانه شرق