تاثیر مالی حملات DDoS با افزایش هزینههای قابلتوجه برای شرکتهای کوچک و متوسط ( SMBs ) و شرکتهای مشابه همچنان در سطح جهانی رو به افزایش است.
بررسی خطرات امنیت IT آزمایشگاه Kaspersky در سال ۲۰۱۷، که از ۵،۲۰۰ نماینده تجاری از ۲۹ کشور نظرسنجی کرد ، نشان می دهد که پیامدهای مالی واکنش به حمله DDoS به علت یک حادثه واحد یا به عنوان بخشی از حمله چندجانبه سایبری در سال 2017، 123،000 دلار برای SMB ، در مقایسه با سال 2016- 106،000 دلار در هر حادثه بوده است.

برای شرکتها، هزینه به طور متوسط در هر حمله بیش از نیممیلیون دلار از ۱.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش داشتهاست. افزایش هزینههای مالی حملات DDoS، همراه با اثرات نامطلوب مانند آسیبهای مجازی، برای بسیاری از سازمانها فلج کننده است.
هنگامی که در مورد عواقب خاص ناشی از حمله DDoS سوال شد، اغلب سازمانها ) ۳۳ ٪ ( ادعا کردند که هزینه صرفشده در مبارزه با حمله و بازیابی خدمات، بار اصلی است ، در حالی که یک چهارم ( ۲۵ درصد) پول صرف سرمایهگذاری در سیستم آفلاین و یا پشتیبان میکند در حالی که خدمات آنلاین موجود نیستند.

علاوه بر این، 23٪ گفتند که از دست دادن درآمد و فرصت های تجاری به عنوان یک نتیجه مستقیم از حملات DDoS رخ داده است، در حالی که 22٪ از دست دادن شهرت در میان مشتریان و شرکا به عنوان یکی دیگر از پیامدهای مستقیم حمله DDoS است.
تحقیقات قبلی کسپرسکی نیز نشان داد که نرخ حمله با بیش از یک سوم ( ۳۳ ٪ ) سازمانهایی که در سال ۲۰۱۷ با حمله DDoS روبرو بودند ، در مقایسه با تنها ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۶ ، شتاب گرفته است با این حال، سازمانها در مورد برداشتن گامهایی برای حفاظت از خودشان نگران هستند. به عنوان مثال، آنها اغلب انتظار دارند که اشخاص ثالث از کسبوکار خود محافظت کنند.
براساس این تحقیق، 34 درصد از سازمانها انتظار دارند که ISP آنها را از حملات DDoS محافظت کند و 26 درصد دیگر انتظار دارند که مرکز داده یا مسئولین تامین زیرساختها این کار را انجام دهند. علاوه بر این، تقریبا یک سوم (28٪) ادعا می کنند که بعید است که آنها به طور کلی توسط حمله DDoS هدف قرار گیرند.
تحقیقات قبلی کسپرسکی نیز نشان داد که نرخ حمله با بیش از یک سوم ( ۳۳ ٪ ) سازمانهایی که در سال ۲۰۱۷ با حمله DDoS روبرو بودند ، در مقایسه با تنها ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۶ ، شتاب گرفته است با این حال، سازمانها در مورد برداشتن گامهایی برای حفاظت از خودشان نگران هستند. به عنوان مثال، آنها اغلب انتظار دارند که اشخاص ثالث از کسبوکار خود محافظت کنند.
براساس این تحقیق، 34 درصد از سازمانها انتظار دارند که ISP آنها را از حملات DDoS محافظت کند و 26 درصد دیگر انتظار دارند که مرکز داده یا مسئولین تامین زیرساختها این کار را انجام دهند. علاوه بر این، تقریبا یک سوم (28٪) ادعا می کنند که بعید است که آنها به طور کلی توسط حمله DDoS هدف قرار گیرند.

Kirill Ilganaev، گفت ": حملات DDoS، هم مستقل و هم به عنوان بخشی از یک زرادخانه حمله، اگر بدون در نظر گرفتن خسارت باشد در نتیجه به از دست دادن مشتریان و شرکا می انجامد. همچنین انتخاب راهحلهای امنیتی تخصصی قابلاعتماد که مبتنی بر تخصص cybersecurity و طراحی مناسب برای مبارزه با پیچیدهترین حملات تروریستی در حال حاظر هستند ، حائز اهمیت است ."
ترجمه : محمد جواد عرب پور
ترجمه : محمد جواد عرب پور
موسسه نرم افزاری ترسیم رایانه شرق